torsdag 10 september 2009

Jag?! Elak?! Tack ska du ha!

Dagens inlägg kan bli lite jobbrelaterat så kan bli lätt jobbigt läsande.. So here goes: Ganska ofta stöter jag på dessa annars ljuvliga kunder men när de kommer till att betala med en annans kort så kan jag bli tokig alltså!! Har dom svårt att förstå att de e OLAGLIGT att använda en annans bank-/electronkort??!! VA?! Man får faktiskt inte använda de, även om de så sku va din makas/makes kort, med eller utan ett papper där de står att denna person får använda mitt kort osv. De står banne mig på informationsbladet du får MED kortet då du får hem de eller hämtar ut de på banken. PERSONLIGT alltså. Sen när jag snällt säger att de kan va jag som hamnar betala denna summa sen ifall kortägaren märker att en annan har använt de och inte godkänner köpet, eftersom de inte är h*ns underskrift. Ja då e man elak!! "De har ju gått bra hittills!" Nej släng er i väggen ni som handlar med andras kort. Prkl!! Ta ut pengar då ifall de ska handlas nåt åt nån annan. Så läs pappren för guds skull.

(såja, nu fick jag de ur mig..)

Behöver få bort 2 kattungar, fortfarande! Måste sätta annons NU! Annars måste vi nog ta bort dom, för vi kan int ha 5 kattor. De håller inte i längden..

Mitt hjärta grät idag när jag läste aftonbladet om en flicka, 2 dagar gammal, hade blivit lämnad under ett träd i london. Navelsträngen va kvar t.o.m. :( Stackars lilla bebis fick ingen bra start på sitt liv..

Nå, de va väl de då. Puss hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hur e d om man har ett kort som huvudägaren e en familjemedlem, men d e jag som sköter betalningarna på räkningarna? D e mitt namn som står på fakturorna men d e huvudägaren namn som står på kortet? Vad gör man då om d blir komplikationer i kassan?
Jag kan inte ändra till mitt namn eftersom jag inte har ett stadig inkomst.