fredag 24 september 2010

Småtomtar??

Usch och fy vad jag inte gillar när man försöker lära barn om vad som är rätt och vad som är fel. Dom sitter och lyssnar, tycker man, men i samma sekund är allt som bortblåst!! Jag orkar inte säga saker femtielvatusengånger!! Nu har skoltejen då varit hemma sen lite före 13 idag, och när jag kommer hem från jobb och ska slänga sopor.. Ja då ser jag att hon har varit i godisskåpet.. :S E de int där hon har varit så har hon gjort annat hyss. Gång på gång på gång har både jag och J berättat och förklarat att man INTE får göra så (bl.a då vi har stenhårt på att lördag e godisdag) Sen sitter hon och tjurar för att vi inte kan lita på henne.. NÄR förstår dom innebörden med regler?? När börjar dom förstå: bryter du regler tas något bort du tycker om att göra?? Sen skriks de ut om allt möjligt.. De tar på krafterna kan jag lova!!

I måndags slutade hon samma tid som idag.. Då hade en kompis till oss sett henne på stan (!!??) och skickat medd på facebock: "gud vilken artig och pratglad dotter du har". Att VA??! Var har hon sett henne var första reaktionen innan vi visste att lilla fröken fräken hade återigen cyklat till stan, utan hjälm och utan lov. Men tror ni vi visste de, att hon berättade? Nix! De va vår kompis som berättade de. Så påföljden var som straff: arrest till slutet på veckan!

Nu kom papsen, fika-time!

Inga kommentarer: