söndag 3 april 2011

en gång rökare, alltid rökare..

hur svårt ska de va att hålla sitt rum någorlunda städigt? att sätta dom smutsiga kläderna direkt i grovköket istället för att lämna dom:

a: på golvet

b: på sängen

c: på skrivbordet

d: alla ställen som ovan på en och samma dag

jag blir så trött att man hela tiden ska måsta säga till och varje gång kommer svaret ja ja. och lika lite ser man av de där ja ja svaret man fick tidigare! :((

man försöker säga att nästa gång du kommer hem från pappa så har du ett par byxor, ett par trosor osv, möter en darrande nederläpp som säger att jag ska städa, men lika väl så efter ett par dagar så e de kört igen..

ÄR DE NÅGON SOM HAR NÅ TIPS OM HUR MAN SKA FÅ DE ATT FUNGERA?????

På tal om annat så måste jag sluta röka..?! japp, så e de! (vet nån som är glad för de iaf!) de är totalstopp på nya arbetsplatsen, int ens snus är tillåtet. på hese gick de bar att jobba utan att röka, men samtidigt så sluta jag int heller; vilket va dumt iofs. Så kanske man sku ta sig i kragen och på riktigt sluta.. men då måste jag börja med nån träning för annars har jag några kilon som kommer smygandes, å de vill jag definitivt inte!

jag blev lite orolig igår och fick en stor knut i magen.. har int riktigt på grej när min anställning börjar...?! alltså hur jag ska få de att ekonomiskt gå runt.. jag känner mig så dum! men jag får slutlön så de betyder att jag måste snåla nåt fruktansvärt!! hon hade ju väldigt bråttom med att jag skulle säga upp mig för att åka på kurs och fixa mitt s-förmånskort för att få mitt s-banken nr till lönen så de ska väl betyda snarast möjligast... annars vet jag inte vad vi gör..

nu ska jag slänga mig på soffan och titta på Bones!

puss & kram!

2 kommentarer:

Nilla sa...

Jaa-du angående kläderna på golvet..hmm..de hör väl lite till åldern oxå!:) om det är N du pratar om? kram nilla!

Tanja sa...

Kanske man kan ha en bykkorg i rummet? Vi har inga klädskåp i sovrummen utan de är i mellanvåningen så alla smutsiga kläder ligger på golvet i tv-rummet... Och mamma plockar snällt upp... ;) Borde väl börja träna dom redan innan det är för sent. :)

Du kan ringa upp till nya jobbet och fråga när du ska börja så behöver du inte fundera på det.