torsdag 31 mars 2011

gamla utmaningar blir nya!

tjohoo! här om dagen va en bra dag, igår blev hela veckan ännu bättre!!!! :)) jag har nämligen sökt jobb till kommande varuboden som håller på att byggas här och har även varit på intervju. men när jag va där sa hon som blir butikschef att dom inte har haft tanke på att anställa såna som redan jobbar i butik, för de e int därför dom öppnar för att stjäla folk från andra ställen så dom blir korta på personal.. men jag har varit och träffat dom "stora" gubbarna och de lät bra från dom, och henne. men man visste ju int hur de skulle gå.

jag berättade åt mina föräldrar och åt 2 av mina närmaste vänner att jag har varit på intervju och väntar med nerver på helspänn vad jag får för svar. bland annat för att de är konkurrenten man har sökt till och innan jag själv visste hur de sku bli så valde jag att inte berätta att jag har varit på intervju åt så många. min nuvarande chef visste att jag hade sökt dock.. men igår ringde Nina som hon heter att jag är välkommen att börja jobba för varuboden på Åland!!!! JEEEEEII!!! :) hur häftig känsla som helst!! känns bra att man fortfarande har de där lilla extra för att fortfarande få nytt jobb! :))

Så jag kommer att bli ansvarig för S-förmånskorten/S-banken vilket är en hel del nygammal info för mig då jag redan har jobbat inom den koncernen innan jag flyttade tillbaka hit. men ALLT har ju ändrats till något mycket större så jag kommer att åka på kurs till kimito/ekenäs i slutet på april. ojoj, de här blir mycket nytt, men de ska bli så jäkla kul!!!!!

samtidigt som jag totalt bränner mina broar till mathias eriksson så känner jag att jag behöver komma bort, för jag kommer ingenstans där mera! inget tack får man utan man ska jobba bara å se glad ut i ur och skur. för min egen skull så måste jag testa mina vingar, och jag älskar nya utmaningar!

Ringde å sa upp mig idag på morgonen, då min chef är fortfarande sjukskriven. hon blev int alls arg.. men däremot så sa hon att en som jobbar på Koff hade sagt nåt om de igår på dagen!!?? SAY WHAT?? JAG visste om de först 19.50 igår kväll, hur i hela helvete är de möjligt att hon visste ens nåt innan?? och en annan dam som är butikschef på en av mathisbutikerna visste oxå för ett par veckor sen att jag har varit på intervju OCH fått jobbet??? samtidigt som jag blev så förbannad blev jag ju int direkt förvånad! här försöker man hålla saker hysh-hysh men lika väl kommer de ut. men de som irriterar mig mest är att dom ens har mage att gå å prata om sånt när man själv int visste nåt! MORRR!! avrför ska man prata om andras saker för??? jag bara frågar!

nåja, jag kanske lugnar ner mig tills imorn! nu väntar jag på att 2 veckor ska gå snabbt! :))

1 kommentar:

Tanja sa...

Grattis till nya jobbet! Spännande!