lördag 25 december 2010

å sen då...?

de va liksom den julen de, packad i ett litet nätt paket som bara öppnades och försvann lika snabbt. slantarna på kontot bara sinar iväg, en efter en.. "måste" ha paketet till höger och vänster.. julgran, ja de måste man ju ha. julmaten, vad ska vi äta?

man försöker att inte ha stress men ibland drar den iväg med en iaf, trots att man int behöver stressa. :) men nej då vänner, de har gått jätte bra. förutom att Nick fick kräkisen igår. :( mitt i allt Wii spelande sa han att han har nog spelat för mycket, fick ont i magen.

satt sig på fotöljen och tittade på när flickorna klädde granen. drack lite jaffa, 5 sekunder senare fick johnny torka golvet och så va de sen i princip hela natten. nå.. han har mått bra idag och ätit lite utan att ha klagat på ont. positivt!!

jag har lekt en riktig husmor kan man säga. :) lagat karelsk stek som fick ligga i ugnen många många timmar igår. satt den i ugnen ca halv 5 på eftermiddagen och tog ut den strax innan kl 02 på natten. de dofta såå gott här kan jag lugnt säga.

sen har jag även kokat tomtegröt med lite improvisation. :) med de menar jag att min kära mor har en sån fin våningskastrull som man har vatten under (då slipper du stå å röra om hela tiden) men en sån lyxig sak har inte jag i mina ägor. ja men fiffiga lisa sätter ju en lite större kastrull under med vatten i och sätter en större ovanpå. tadaa! man kan nog, om man vill. ;) å den blev superduper mumsig! eller ja, de e i mitt och nathalies tycke iaf. de va ju trots allt bara vi som åt av den. hihi! mer kvar för mig imorn. slurps.. :P

efter maten fick nathalie leka tomte och dela ut alla julklappar. de vill ju va lite så att de ska jämföras vem som gör bäst och vem som har mest, men vi gjorde klart för alla 3 att det inte ska va nåt sånt nu för då ger vi alla klappar åt andra barn som kanske inte får klappar alls. lite elakt kanske, men man drar till dom knep som man tycker verkar fungera. å de gick jätte bra! ingen morr spott eller fräs i nåt hörn utan alla öppnade ivrigt sina paket och va så glada över de dom fick. de va inte alls nå överdrivet många, pengar har man int hur mkt som helst. men så dom blev jätte nöjda iaf, de e de enda som räknas tycker jag. :)

*tobakspaus* :)

ja, de va väl de då i korthet.

nu ska jag sätta mig bredvid min älskade karl i soffan och titta lite tv.

hoppas ni har haft en kanonfin jul allihopa som läser!


Inga kommentarer: