tisdag 21 december 2010

vinter

vinterkräkisen håller tydligen i sig hos Julia. :( trodde den va över redan då hon hade de natten till lö och hade int kastat upp alls på sö eller må. men igår kväll, 2 timmar efter hon gick å la sig skriker hon: mamma, kom! hon hade även tidigare sagt att hon gärna ville ha ett ämbar nedanför sängen för de kändes i halsen att hon skulle kasta upp. nå, efter en liten stund efter hon hade skrikit så kom de som på beställning. några gånger så flyttade jag henne till vår säng. älsklingen stackaren flytta till soffan.. ;) då de alltid blir så trångt när Julia sover i vår.. :)

natten har gått bra, även hela dagen. hon är nog pigg och har fått i sig lite smörgås iaf, alltid ngt. får väl se hur natten ser ut, eftersom de va likadant igår kväll. pigg och lekte på. jag hoppas verkligen att de e slut nu!

de e ju snart julafton och då vill man ju inte va sjuk. pappa min skulle komma å fira med oss, men måsta ju ringa honom för att förvarna så han kommer inte. jultomte tänkte vi ju oxå ha, men då de här med största sannolikhet smittar så vågar vi inte chansa. sku ju va tokigt om jultomten blir magsjuk liksom.. :P

bara int nån av oss andra ligger sen.. jag har haft konstigt i magen många dagar redan, till och från. men inget värre. jag sitter hellre på toa och har diarré än att spy! finns inget värre!!! så nu, peppar peppar får vi inget och Julia blir frisk!

Häjdå!

Inga kommentarer: