fredag 26 november 2010

Only girl

Har fått en ny favvo låt: Rihanna - Only girl. :D När jag hörde den dom första gångerna så tyckte jag musiken va jätte bra, men hon skrek ju så i refrängen.. Men ju mer jag hör den på radion ju bättre blir den. :) Me like!!

Idag fick jag faktiskt lite inspiration ur en tidning, eller "världsbladet" Nya Åland va de för att tala sanning.. ;) Dom hade lite tips på diverse grejer i sina bilagor, bl.a om olika julkort osv. En sak som jag föll för va isstatyn med blommor i! Förra helgen fick jag nämligen stora rosor från jobbet (som hade blivit kvar sen farsdagen) och bara blomman i sig va jätte maffig så jag gjorde de nu när jag kom hem för en stund sen. *gräva gräva i skåpet efter en passlig form* HITTA!! Vatten i, blomman i (upp-och-ner) binda fast den då den flyter upp, klippa av lite så den ryms i frysen. Nu väntar jag på spänning hur den blir! :) Skulle ju villa ha den inne men den håller ju längre om den får stå ute.. Även om vår trappa + gård int e världens finaste så ska den nog få en fin plats. Sätter säkert en bild, om den lyckas.. :)

Imorn ska vi på Johnnys firmas julfest, på arken av alla ställen.. :( Besviken e bara mellannamnet! Var ju där och käka på 100-års jubileet som Mathis hade ordnat, och då va nog inte maten alls nån höjdare!! Så ser inte full så fram emot maten, sällskapet kan jag int säga så mycket om annat än att det ska bli väldans spännande att va med "okända" typer. Bara karlar och kanske 3 damer.. ;) Jag, chefens fru och chefens sons sambo. Hon e dock höggravid så får se om hon kommer.. Det här är första året jag kan vara med. Har alltid varit nåt annat, som att Julia hemma å då vill jag int börja pussla bara för att fara på julfest. Så lite ser jag ju framemot de iaf. :)

Idag fick vi info om Mathis kommande julfest. Hade redan tidigare fått brev om att de är den 11.12, plats och tid skulle meddelas senare. Annica som är "ansvarig" för sånt här med att ordna så sa på arbetarskyddsmötet jag va på för 2 veckor sen att hon sku försöka hitta en annan plats än arken då hon inte riktigt gilla de för diverse anledningar.. Vart tror ni att de ska ordnas då; jajja hotell archipelag.. Hmpf! Kunde dom nu int ha hittat en annan plats?? Visst vi e ganska många anställda från MP osv, men ARKEN??!! Hallå.. Så nej, de blir inte nån Mathis julfest för mig de här året. Tänker int fira 2 julfester på samma ställe! Vägrar!! Sku de nu ens va så att de skulle ha ordnats annat än ett tröttsamt tal och middag, typ i stil med nå lekar så skulle det va en helt annan sak.

Karina (min chef) har sagt redan förra året att dom skulle kunna ta en person från alla enheter som skulle kunna kalla sig för julfestkommittén så de sku kunna hittas på lite annorlunda för en gångs skull! Men de tycks ju va svårt.. Det tas ju int emot med så goda miner när man ger tips på hur man sku kunna göra det lite roligare.. Synd att de ska va så.

Nå, nu ska jag snart pysa iväg till MAAAALIIIN! :D Har försökt få ihop en dejt nu hela veckan, men jag har varit dööötrötter då jag har stigit upp halv 6 på mornarna för att börja jobba kl 0700. Men idag, konstigt nog, så e jag pigg. Kanske för att jag vet att jag får sova ut imorn. ;)

Puss på mun och nyp på stjärten som jag och min kusin brukar säga :) (jo, hon e en tjej! :P)

Inga kommentarer: