fredag 31 oktober 2008

Halloween

tycker jag e lite överskattat.. När man e liten å ska klä ut sig och fara på bus eller godis e de ju kul, men som "vuxen" vet jag inte om man får så mkt av de. Va vet jag..? Jag e väl bara löjlig som tycker så...?


Idag har man jobbat somm en tok!! Folk hamstrar ju mat som om de vore sista dagen på jorden å butikerna har aldrig öppet mera!? Varför? De blir ju bara en massa mat man kastar bort sen iaf för att man har köpt för mkt av allt. Men de e ju bra att ha, ifall...


Men men.. Hade mkt folk till och från och Krista kommer och hjälper mig vid ett tillfälle då jag har lite kö. Hon skriker: "de går bra på andra sidan oxå!!" Å jag börjar asgarva!! Min lilla fiffikus skriker tillbaka: "jag tror dom inte riktigt hörde dig ända dit bak! Kan du säga en gång till?!" Å då e vi ju precis rygg-i-rygg vid kassorna och vi båda brister ut skratt! Några kunder började också skratta med oss! Vi har de så härligt i vår lilla butik med alla våra kunder. Lite speciell vi-känsla faktiskt. Eller hur Krista?? ;)


Så ha vi varit till stadshotellet på en fika med krypplingen min som går med kryckor då han har opererat foten, stackaren.. Känner sig lite hjälplös ibland då han inte kan göra vad som helst. De blir bättre snart älskling! <3


Vi har haft en del ungar hit å plingat på dörren, men Johnny har bara öppnat dörren å sagt nej tack.. Jaha säger dom små då. Tycker lite synd om dom när man inte har nåt att sätta i deras påsar, men man kan ju inte alltid göra alla glada. Fick gå härifrån helt tomhänta å säkert tänker dom att vi ska aldrig gå dit flera gånger.. Vet ju själv hur jag sku tänka om jag vore 3 äpplen hög.


Nu ska vi korka vinflaskan å njuta lite av varandra och inte göra ett skvatt. Imorn e man ledig å då ska jag fara ut med Gitta & Nette för att ta några danssteg på dansgolvet. Hoppas på bra musik, men de lär väl inte hända. Å dumt nog så har dom öppnat nattklubben igen fastän de inte e helt klart??!! Va?! Varför inte bara ha de stängt tills de e helt klart? De kan man undra..

Nej hörni, tacki tack för idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja vår vi-känsla är speciell... finns nog ingen som har sån vi känsla som vi... hoppas du fick trevligt med tjejerna...