måndag 27 oktober 2008

Shit

va kul festen va!! ;) Men jag ska nog skriva lite va som hände.

Kommer hem efter jobbet å bara önskade att jag kunde ha vilat en timme men de gick ju inte då Julia va hemma. Måsta äta en macka att jag inte sku hungra ihjäl (å hur sku de se ut?). Konstaterar att klockan e massor så snabbt i duschen å under tiden kommer Gitta efter Julia. Hon hade som tur med lite bling åt mig eftersom jag inte hade just de jag ville ha (typsik tjej-syndrom, nån som kan relatera?) Snabbt berätta lite åt G samtidigt som jag klär på mig. Stress faktor 1000000! De blev en typisk stress-sminkning men de blev skitabra! Hihi! Svart å lila endast så jag kände mig faktiskt snygg! Händer typ 1 av 10 gånger man ska ut...

Hämtar upp Krista hemifrån å på vägen säger jag; månne jag har allt med mig? Äh, de jag inte har får jag klara mig utan! Å då börjar K gräva i väskan å konstaterar att hon har plånboken hemma i en annan jacka..!! Tur så va vi bara vid fantasia rondellen så de va bara att köra runt för att hämta den. Sprang gjorde hon, duktig flicka! Puss Krista, love you! ;)


Kommer fram till bussplan där vi möter upp Karina å Ida. In i bussen å I & K tar åksjuketabletter för de blåste ju ganska bra. Äh, vi va tuffa m Krista att vi inte behöver toko piller. Så börja vi åka mot Eckerö.


Pissnödig som attan blev jag på vägen (för mkt kaffe å ingen toa på bussen) så de va inte kul att sitta på en skumpig eckeröväg. :/ Kommer till terminalen å rusar ut ur bussen för att gå på toa.. Biljetten hade jag satt i plånboken så snabbt fram med den så vi kunde få gå ombord. Medan vi vänta på att få stiga ombord kom dom som åkt från sve ut å så kom de fula feta svenska gubbar (typ MC-gubbar med långt hår, jäck!) å så gjorde dom de där typiska tecknet.. Två fingrar om ni förstår va jag menar... Å jag kan ju definitivt int med såna så jag gjorde mitt jag har lärt mig av Ica, "fingret i näsan å sprätta". :) Synd så såg dom inte de. Nåväl, in å upp till Buffén. Massor med folk ombord, å förstås en massa fulla svenska glopar som skriker.. Gah! Tycka inte om!!


Sätter ner oss i lugn å ro å träffar hela 3 som jag känner som e på jobb: Robban, Danni å Johan. Johan vart vår servitör. :) Beställde 2 flaskor vin å så va de dags att hämta maten. Mitt i allt va vi redan framme i grisslehamn så ut med oss å gå runt. Men vår chef åkte på en trevlig överraskning! Hennes äldsta son kommer där mitt i allt i fyllan å villan. Snacka om att hon höjde på ögonbrynen! Hahaa! Vi fick ju lite roligt åt de iaf. Sen gick vi upp till baren å så va de ju Soundway som spela, kul! Vi börjar komma igång lite å dom andra tokarna tog varsin shot. Å alla som känner mig vet att jag inte shottar så jag satt snällt å titta på. :) Kommer fram till eckerö, ut ur båten å in i bussen å bakom oss så satt de en finsk gubbe å dum som jag e sa ju jag att jo visst pratar nån av oss finska. Jo duktigt Petra.... Han satt å bjöd på nå jävla smultronlikör som han hade köpt fel. Å sjöng gjorde han oxå.. Måttligt roligt!


Sen blev de en lite promenad till raka vägen till arken. Har dansat skit mycket å har skrattat som om jag aldrig har gjort de förut! Tack mina kära arbetskollegor för en super kväll! Måste göras om!!!!!! Här sätter jag in lite bilder..


Tacki tack!

The boss

Johan tar en pose med Krista
Chefen å jag

Så här ser man då ut när ens egen son kommer i möte! ;)



Vår söta Ida!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig flicka som uppdaterar! ;O)
Haha, verkar ha varit en kul fest!Vad stor Micke blivit, Karinas son. Tiden går så förbaskat fort, bara att konstatera att man själv också blivit äldre..
Kram Hanna

Anonym sa...

Tack själv... alltid lika kul att festa med dig... vi måste absolut göra om det snart... kram på dig...

Marie sa...

Verkar som om ni haft en super duper helg, va skoj! Inget går upp mot en lyckad kväll. ( jag gilla bäst din kommentar om att "peta i näsa" ) HAHA!!!
Ha det bäst stumpis.. puss