lördag 15 augusti 2009

piiipaaa!

Hur ska man sammanfatta den här dagen då???? Rädsla, argsint, förvånad, fundersamt.. Ja-a, de finns många ord! Och sen den nyfikna-i-en-strut Ålandstidningen till på de gjorde ju inte saken bättre heller. Jag tänker inte säga mer om detta för de e helt enkelt inget jag vill ska pratas om så de kommer till "fel" personer. Så fråga inte, tack!

Igår va jag och Julia bjudna till Io, eftersom hennes goa mor va och hälsade på. Och mumsfilibabba alltså vad vi fick gott till kaffet! Tack ska du ha i massor! Marängtårta med crisp, chokladsås och grädde... Finns de godare???!! (borde ha smugglat hem lite, i fickan...) :D Satt och pratade om ålänningar och de finska språket, hur arga alla blir om de e nåt på finska nånstans. Senaste dumheten dom orka irritera sig på va ju Hasses ur & guld som gjorde nån annons om Muumi-grejer. Jo sini härrigyd, de stod ju Muumi och inte Mumin! Dom har ju trots allt regler på hur man marknadsför deras prylar, ta de och lev med de! åååh.. ibland... ¤%&/)%?"#¤)&)/

Idag har vi varit ute heeeela dagen med 3 kids och sambon min och jag. Till park efter park, till lilla holmen, hem igen och tillbaka till lilla holmen så dom fick ta sig ett dopp. Jag satt snällt på stranden, visste att jag sku få kallt efter doppet så jag ville nog bara undvika de.

Nu räcker de!! HEEEEJDÅÅÅÅÅ!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åt helv..,te med media, det är så nyfikna så de tänker inte på att det faktiskt handlar om människor, och känslor. Att folk kan bli sårade, uthängda mm. Och de kollar inte fakta alla ggr heller, eller om saker och ting stämmer..
Grrrrrr.
Kram H

tatta sa...

Jag lämna receptet på kakan hos Io!
Så fråga av hon så får du säkert en kopia,om du blir sugen på att laga själv nångång!
Tack själv för att ni kom upp med Julia!
Kommer inte säkert flera gånger över på det här året!
Så trevlig höst!
KRAM