lördag 14 februari 2009

Happy Valentines Day Friends!!

Egentligen e de ju som vilken dag som helst.. Vet int varför de ska va en massa speciella godsaker etc på en sån här dag. Jag menar, kan man inte uppvakta sin respektive utan att de ska va en speciell dag och man måste uppvakta någon just denna dag...? Bara en sån där fundering jag har.. :)


Nu måste jag skriva hur stolt jag e över min (och Alex´s)lilla tjej! Igår då jag skulle hämta henne från dagis meddelade Ann-Sofi att dom ska få en ny lite krabat till deras sida och dom hade pratat om att flytta Julia till den större gruppen i höst, men konstaterat att hon e så duktig och självständig att hon får flytta till den gruppen redan nu i mars månad! Eftersom dom blir så många små sen. De e en flicka som är äldre än Julia men Julia ligger före i kö än henne pga av att hon kan skriva (några ord) och kan alfabetet. Plus att Julia har blivit lite lill-gammal nu när de kommer till dom som är yngre än henne så därför e de bra att hon flyttar till en större och äldre grupp så hon får vara liten.. (Alex: detta är inget vi ska berätta åt Julia än, dom sku ta de lite i gången med flytten) Men de ska bli spännande!

Älsklingen håller på med middagen.. Ingen vurtsing middag, men gott blir de! Lasagne!! Sen har jag tänt lite ljus och så tänker jag faktiskt dricka ett glas vin då Julia har gått å lagt sig! För de är en regel jag har, inget drickande med promille i så hon ser och inte för mkt heller för den delen. Man vet aldrig om de händer ngt.. Vet int varför de e så.. Men de ska bli gott med ett glas. Skulle ju ta lite mer än ett med Io ikväll men fick inte fara nånstans för älsklingens skull. (nej, jag e ingen toffel-hjälte) Nåja, där va dom raderna för idag! Ta hand om varann!!

Taker care now.. Bye bye then!

1 kommentar:

Ior utan R sa...

vi sitter här hemma å mumsar på ett glas vin. mumma. hoppa ditt vin var got de oxå! =)