torsdag 26 februari 2009

Jaha ja..

Den nya veckan e snart slut igen! Har gått jätte snabbt, men bra e väl de! Mamsen min kom hit i söndags å så fick vi veta att mormor skulle flytta till ett dementboende. Ojoj va min första tanke! För ni som känner mig vet att jag e e envis som attan då jag sätter den sidan till så va e int då min mormor???!! Nåväl.. För dit på onsdagen för att packa lite grejer, chefen min va snäll och gav mig extra ledigt för att fixa allt. Mormors egna sköterska + chefen för avdelningen kom över eftersom mormor pratar bara finska så ville sköterskan ha en person med som kan kommunicera med henne. Min morbror, jag å mamsen körde iväg grejer medans Hanna, Moa och Julia + sköterskorna blev kvar hos mormor. Rätt som de e när vi är på väg tillbaka till mormor kommer de en bil körandes med mormor i baksätet! Snacka om att man blev paff!! Dom fick ta med henne hemifrån utan problem! Fy bubblan va skönt att de gick så smidigt. Så nu har hon varit där 1 natt som har gått helt okej, fast hon säger där att hon inte ska bli så länge och snart e hemma igen. De va ju lite tufft då hon inte kände igen ngn av oss, inte Hanna, inte mig och Julia hade hon aldrig sett. Men de e ju närminnet som far först...

Idag har jag varit riktigt flitig på jobbet! Fixa om lite så man har lite nytt igen. Blir ju lite roligare igen när man fxar upp stället med saker man redan har inne i butiken men bara att ändra plats kan göra mycket! :)

Å så har vi bestämt oss för att åka till uppsala för första gången med Julia med... Hur kommer det att gå? Ja de undrar man nog! Antingen så e hon så uppspelt på allt omkring så hon int hinner gnälla eller så blir de helt kaotiskt.. Äh, de ska nog gå bra! :) Ska bli kul med lite shopping! Hoppas på att hitta plagg till mig själv.. Om att ifall att! Alexander (Julias pappa ifall ngn har missat de) ska jag försöka hitta på nåt skojsigt åt för han fyllde nämligen 30 igår! Grattis grattis!!

That´s all 4 today my friends! Make it work!

2 kommentarer:

Ior utan R sa...

jag vill oxå shoppa! )= de går säker bra med jullan med! =) kram smulan

Fia sa...

Haha tack. Jaa, jag ändrar ganska ofta. Som med allt annat, jag tröttnar efter ett tag! :) Säg till om du vill ha din pimpad! :) Jag får mitt Herbalife från en tant som heter Barbro, jag hittar inte hennes nummer nu (ojoj) men skriver det så fort lappen tittar fram. Du kan ringa henne så får du komma dit och prova och smaka på allt. Jättebra :)