onsdag 11 februari 2009

Klappat å klart!

Nu har vi (jag & Julias pappa) bestämt kalas för lilla fröken som blir ett år äldre 9.3. Mamma, dvs jag, ska va "duktig" hade jag tänkt och göra en "barbie-tårta". Dom e jätte fina men vete tusan om jag riktigt vet vad jag ger mig in på.. Tanja: hade int du nåt sånt åt Desireé då nåt år? Hur gjorde du?? Har du nåt bra resept? Hjälp tas gärna emot, från olika håll givetvis! Har letat med min vän google och hittat några men vet int riktigt... Men hur svårt kan de va på en skala 1-10?? Men jag känner mig själv så bra att jag lär tappa några nerver på vägen för jag vill ju att den ska bli så bra som jag har de i huvvet! Jajja, övning bara! Inhandla flera kilo vetemjöl - check. Kilovis med socker - check. Några dussin ägg - check! Blir nog bra de här...... ;) Så kalaset blir på söndagen före alltså 8.3 och hon ska få några av sina kompisar från dagis hit. Hoppas dom kommer bara! Hon har 4 st hon pratar mest om: Julina, Sara, Minna & Malte. Ska höra bara med dagistantorna om jag får lämna inbjudan i deras fack för jag har ju inga adresser till ngn.

Trötter e jag redan.. Har lagt mig före 23 alla dagar, men inte så konstigt då man stiger upp 06.00 varje morgon.. Eller nästan iaf, kvart över senast! Börjar 07.30 och jobbar till lyxiga 16.00 må - fre och så skulle jag kunna ha jämnt!! Hur skönt e int de att kunna äta middag en normal mänsklig tid och inte halv 8 på kvällarna?! Int så konstigt då att man går upp i vikt.... Blääääk!! *jag SKA inhandla ett hopprep! SNART!!*

Så de va väl de for now..

-Säg hej till publiken!!

-Hej till publiken!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, vi hade en sån där barbie-tårta åt Desirée en gång. Det är inte så svårt egentligen. Baka ett vanligt tårtbotten och en sån där torrkaka med hål i mitten. Lägg dem på varandra (man måste nog skära dem i våningar och lägga fyllning i) och sen står barbien i hålet. Man får fylla med grädde eller likn. så att hon står stadigt. Sen kan man välja om man vill ha marsipan "klänning" eller om man dekorerar med grädde och godis. Vi borde ha receptet kvar, jag kan ta det med nästa vecka. :) Vi hörs och syns snart!

h. Tanja

Marie sa...

Oj, vilken tårta.. tänk om man fått en sån när man va liten =) fröken din blir nog nöjd ska du se! Hoppas allt e bra med er annars? Puss