tisdag 3 mars 2009

Mars månad

är redan på sin tredje dag.. Men var är våren?? Jag vill ha värme och solsken och inte mera snö!! Tyckte de räckte med de nu! Men de va ju skönt att de smälte bort de mesta men de lär väl komma mer kan jag tänka mig. Bu!!

i helgen har jag varit långledig, SKÖNT!! Var med mamsen, Julia och Johnny till uppsala. Julia va med för första gången och de gick faktiskt bra. Förutom att hon inte förstod att hon inte kan få allt på störten, som glass t.ex. När vi va på Ikea så fick hon fara en stund till lekrummet, och dom har något bra kontroll där! Me like! Dom ska ha namn på barnet, vad man har för telnr och så ska dom se legitimation. Bara för att inte nån ska komma och "lösa ut" fel unge. Nåja, hon gick in och efter en stund sa hon åt lektanten; "vet du, jag har aldrig varit här förut" å så gick hon tillbaka in och lekte. Tanten såg helt förbryllad ut. Vah!? Har ungen aldrig varit till Ikea!? Klockrent! :) Lilla fröken snart 4 år! Hur gullig som helst. Hon va duktig under hela dagen. Visst, de blev lite gnäll men hon e ju int så stor ännu. Några powernap tog hon så hon säkert sku orka. På Eckerö hade ju Alfons flyttat så hon va ju där i lekrummet båda vägarna och ville inte fara hem..

Hittade mina nya favvojeans!!!! LOVE!! Baggyjeans! Så jävla sköna! För här på Madison fanns de ju inte, men de va ju inget nytt. Jag sku kunna ha ett par till i annan färg faktiskt.. Kanske nästa gång man åker.. Hihi! Lite smått å gott blev de oxå men sen tog snåljåpen över... :( e lite sur över de nu men bara bra egentligen så man inte haska alla pengar på en och samma dag!

På söndag ska vi ju ha Julias kalas.. Ska bli ngt spännande att göra tårtan må jag säga! Köpte en sprillans ny Barbie på BR som hade riktigt neutrala färger så de ska väl int va så svårt.. Eller?! ;) Måste hitta en ordentlig sprits och lite karamellfärg så jag får grädden rosa. Färg har vi på jobbet men resten får jag jaga nånstans ifrån. Ut skulle jag villa på lördagen, men nykter eftersom kalaset ska börja kl 14. Men har lite beslutsångest om man ska fara eller inte..

Som Tim Gunn säger: make it work!!

Inga kommentarer: