måndag 20 april 2009

Kom på bara!!

Nu jävlar e jag (tror jag iaf) beredd ifall de tänker komma bovar! Har varit på säkerhetskurs som Control Risk har ordnat. Jag suckade och svor lite över att jag sku fara på de för jag visste på ett ungefär vem som sku hålla i de och de kändes som om de kunde bli världens längsta dag. Men till min förvåning va de inte han, de va en annan snubbe som är lite mer insatt i våld och allt vad de innebär som brukar ha liknande "möten". Va jätte kul och mycket information! Tiden blev inte alls lång heller, vilket va positivt!! Man brukar ju kunna sitta och titta på klockan och väntar på att de ska ta slut men icke sa nicke!

Han frågade bl.a hur man ska reagera ifall de kommer ngn och hotar dig och ska råna dig.. *Fniss* Inte roligt alls, jag vet. Men jag skrattar mest åt mig själv när de kommer sådana situationer!! Jag sa åt honom att då man har lite temperament, vilket jag kan ha och alla som känner mig kan intyga detta, att jag blir så jävla förbannad!! Alltså riktigt tokig! Som t.ex. så kan jag tänka att va fan kommer du hit och mopsar upp dig och ska försöka nåt?! Nej ta ditt pick å pack å gå nån annanstans! De e ju kanske då inte så man ska göra om de kommer nån som e hög å ska ha alla dina pengar ur kassan... :) Men jag är iaf beredd på vad som ska göras om ngt sånt händer.

Vi har ju varit skonade från sånt på den här holmen och jag tror lite att folk tänker att de inte kommer att hända här, men de ska man aldrig säga!! Rätt som de e har vi mer kriminalitet och de blir allt vanligare, så är de. Se bara på drogproblemen hur stort de har blivit! Var och varannan har hållit på eller håller på med droger på ett eller annat sätt i olika former. Nu sätter jag ABSOLUT INTE stämpel på ngn utan vill bara markera att de kan faktiskt hända otäcka saker här på Fredens öar!

Helgen har de varit huset fullt! Svärisarna och Johnnys syster har varit här över helgen. Jätte kul!! De blev lite vin båda dagar men inte för mkt, så där lagom. Var till Dinos på lördagen och efter de blev de stadshotellet. Och likadant som alltid så e de ju så tråkigt! Jag hoppades på att de sku va bra musik men inte ens de. Träffade några roliga prickar men där va de ungefär. For hem strax efter 3..

Julia fick världens sötaste mössa!!!!!! :) :) Barbamamma! En hel svart med ögon och mun på och lite blommor uppe i som Barbamamma brukar ha! Helt urgullig! Lägger upp en bild i slutet.. Den fanns ju bara på Åhlens så jag bad en go´ vän att köpa den å som tur var fanns de ETT exemplar kvar och jag hoppas att den passar i storleken!! Tänk om de hade funnits sådana då man själv va liten?? De finns så mkt härliga plagg till dom små!

Nej nu ska jag ta och runda av här. Puss å kram, syns på stan!!

1 kommentar:

mamaMill sa...

Jättesöt mössa :)