måndag 27 april 2009

JagTrivdesPåArken....

Tammefan hur konstigt de än låter från min mun så trivdes jag på arken i lördags!! Ville int alls fara därifrån!! Bra musik, ont i fötterna av att dansa så gott som hela kvällen, "alla som alltid är där" va inte där.. De va gött! Men eftersom de va 3 st barn under vårt tak så tog jag mitt förstånd i handen och begav mig hem. *klapp på huvvet*

Idag har vi varit lediga med Jullebulle. Hon va lite känkkäränkkä under vistelsen på stan men som tur va hittade hon sandlådan på svarta kissen då vi va där med moffa. De blev inte så lång vistelse då vi redan hade varit på stan ganska länge, träffade nämligen andra gummor; Lena på Dinos. Där fick J busa lite och leka med hennes telelur. ;)

Idag har jag riktigt funderat på varför man stannar kvar i ett förhållande, eller om förhållandet redan tagit slut å ändå stannar, om man blir misshandlad?! Psykiskt eller fysiskt.. Ingen jävel är värd att bli så dåligt behandlad! Å sen om de e barn i bilden oxå, så när dom växer upp och får sina egna förhållanden så tror ju dom att de är normalt beteende, för de har jag sett hemma. Sen blir man så psykiskt misshandlad och t.o.m hotad till livet för att man inte ska gå å skvallra om saker, även om personen som blir hotad vet att de e fel/olagliga saker som händer under taket dom bor.. Dessutom så vägrar man ta den hjälp/råd man får.. HJÄLP!! De står bokstavligen i pannan men ändå gör man inget åt de.. *suck* Jag blir rosenrasande då jag tänker och hör detta! Å nu ser jag detta på nära håll dessutom..

Nu håller gubben på att fixa en fin låda åt Molly & bebisarna (som inte har anlänt ännu). :) Duktig! Han ska sätta fästa tyg runt så de ska bli mjukt å skönt för som att va i lådan.. De e nåt Rauli har haft i sin gamla SAAB som han inte sku ha tillbaka så Johnny fick en fiffikus idé å tog hem alltihopa.. Bra att ha, heter de ju. Ja jag får inte spara nåt som e bra att ha för de e bara skräp ändå men han, jo jo.. ;) Nu ska den tvättas oxå.. Härrigyd, han tar de riktigt allvarligt de här med bebisarna!!

Om en timme blir de min måndagsrutin, dvs Cityakuten!! De e de bästa med att de är måndag, annars finns de inte så mkt höjdpunkter på en sån här dag som denna...

Snart e de Valborg.. Hmm.. Grillfest; ja tack! Hemma på gården; njaa.. Har ju inte nå utemöblemang som man sku kunna sitta på. Vi kan ju nog sitta på en filt på gräset, men man vill ju gärna kanske bjuda över nån åssånd å då kan de bli lite tassigt.. Juh!!

Nej nu, tack för idag!!

1 kommentar:

*** Mickiz *** sa...

Hörrö, asså vi tänkte ju grilla hemma hos mig! :) Tösarna mina är hemma så vill ni ta med julia så är det fritt fram! :) Grilla, dricka lite gott till och spela spel! Ni är hjärtligt välkommna! :) *puss*