söndag 6 februari 2011

Tratten..

ja, så kallar vi Molly nu ett tag framöver. :) hon blev nämligen kastrerad i fredags och hon börja nagga på stygnen så jag måsta köpa en tratt åt henne.. :( hon ser ju så fånig ut, och hur hon beter sig!! alltså man fick sig ett gott skratt igår då vi la den på henne.. backar och har sig, allt för att få bort den. :) tog bort en stund idag då jag steg upp.. frenetiskt börja hon tvätta sig överallt, kom till magen och börja nagga på stygnen och dumma matte satt tillbaka den då hon int kan låta dom va. tar väl bort den om ngn dag då de lite har läkt. hon har vant sig bra med den nu.. så kan de gå.

155€ fattigare blir man då de blev -tyvärr- ett kejsarsnitt.. hon hade bebisar i magen!!!! :P misstänkte de men veterinären sa att dom verka nog så små att de va ingen fara. när jag sen hämta henne så va de liite värre än va dom t.o.m hade trott. :( usch vad jag kände mig hemsk!! men vi kan int ha mera kattor, 4 räcker ju liksom. man e ju int så säker på att man får bort alla till ngt hem heller.. men nu e de gjort iaf.

på jobbet då.. ja, chefen va å skida omkull för en vecka sen.. :( hon har ledbanden av på båda sidor i knäet så hon blir opererad på onsdag i åbo. blir borta ett bra tag framåt oxå. för mig e de ju bra, jobbar max till kl 16 på vardagarna och alla helger ledigt (om ingen blir sjuk dvs). :) så imorn kommer de in en tjej som hoppeligen kan ta mina turer! hon verka jätte positiv så vi hoppas på de bästa! :)

Imorn kommer mitt hjärtegryn hem! <3 2 veckor har gått igen. men de e ju int som om man sku ha de lugnt här inte! dom andra 2 tar nog ens energi varje dag!! *önskar att de ska bli ordning snart* man har kämpat och kämpat med samma saker i flera månader, men ändå så gör dom int som man har försökt lära dom.. nehhe! och hur sku de se ut liksom?! att ha ens en dag utan konflikter med nån av dom?! *djup suck*

köpte nya lakan till Julias säng så dom är fixade nu + att jag städa hennes rum så hon har de fin fint imorn då hon kommer hem. :)

nej nu ska jag sätta mig på soffan och invänta Bones! :)

ETT STORT GRATTIS TILL SÖTA MARIE FÖR HON FYLLER ÅR IDAG!! Va dit på kaffe och tårta idag och förde en fin blomma, hoppas jag att hon tyckte iaf. :)

Puss hej!

Inga kommentarer: