måndag 21 februari 2011

Här serveras de bulle!

oj mumsfilibabba sikken god bulle jag fick hos bästaste Io idag! de dofta helt underbart då jag kom in!! hon hade kokat kaffe å så fick jag mig en STOOOR varm bulle, slurps! älskar själv att baka men de där knådandet av degen skulle jag gärna överlåta till en hushållsassistent, om jag hade en! :P Kan jag få en sån?? Den behöver int va nå dyr.. bara jag kan baka, i mängder! ;) hih

Annars har de ju varit en ganska typisk måndag.. sov ut hela helgen och igår kväll då man sku lägga sig så e man hur pigg som helst! ogillar!! de positiva med den här dagen är att sötaste Malin har klippt min kalufs, så nu känner man sig som en ny människa! :D men, jag måste kasta i en färg i de oxå.. för som de ser ut nu så ser jag flintig ut.. inte direkt smickrande om man säger så. :P så de måste jag köpa imorn efter vi har varit ut till h-land å tittat på huset.

nu e de väldans lugnt här hemma oxå. de gillas!! barnen (Nick & Nathalie) är hos sin mormor och Jullebulle har åkt till pappa. så de e bara jag å kuppen hemma! :) kan lugnt säga att de behövs... på lördag packar vi hela konkaronkan i bilen och far upp till oravais för att va där en vecka. de ska oxå bli skönt, att komma bort från den här kobben en stund. och slippa tänka jobb alla dagar! :)

på tal om att slippa kobben.. vi ska åka på en bussresa till gränby centrum; jag å Io. :) e d nån annan tjej som vill haka på?? vi lämnar gubbarna hemma å så åker vi med eckerö t/r. de kostar ju bara 10€ buss + båt t/r över dagen. int behöver man hysteri-shoppa heller, bara ta de lilla lugna och njuta av en annorlunda dag. nån lördag eller söndag ska de bli, då man har ju ledigt på helgerna nu så länge jag turar chefen!! ;) *ler en extra smula*

Ta hand om er och varandra!

1 kommentar:

Marie sa...

jag kommer gärna med.. om jag har passligt.