söndag 7 juni 2009

Viking Line

Dom i ett nötskal när de blir semestertider och människor "vill" åka båtarna till nån sida av pölen... Fy bubblan va förbannad jag blev igår iaf! Hade ju då tänkt att vi skulle åka till Oravais efter midsommaren eftersom min mormor fyller 80 bast på midsommardagen, och man vet inte hur länge hon är med oss. Bokade preliminärt natten mellan sö-må och åka tillbaka hem lördagen efter.. 2 pers och bil tur-retur; 104€!!!!??? Kan ni ta de en gång till??!! Utan hytt och inget måltillägg.. Snacka om att råna folket!! Men så kom jag ju på att min bror jobbar i in-checkningen hos dom och landpersonalen får ju bilbiljetter då båtpersonalen får persbiljetter. Skicka mess å fråga honom och han räddade oss från bankrutt och ville ge oss 2!! Jeeeeiii! Sen va de att fråga farsans polare om han hade 4 fribiljetter att ge, träffade han på stan och jajjamensan, de hade han! Fick 2 nu och får 2 imorn då han inte hade flera på sig!! TACK!! Så nu behöver vi "bara" betala för hytten, den va ju int så billig den heller; lite på 80 buck thank you very much... Nåja, vi har bokat resa och kommer iväg iaf! Kan ju int va på den här holmen hela semestern heller! ;)

Men vad göra över midsommaren...??

Idag kom cykelstolen på min cykel så jag och tösa satte oss på cykeln och peda iväg in till stan på en glass. :) Man trode ju de sku va varmt men vinden va int så skön.. Tösa fick lite kallt, men de tog int så länge att komma in då jag inte kan cykla lugnt.. Fullt ska de gå!

Men då så.. Tack för visat intresse! Puss å kram, ses på stan!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Yo!
VEM är din bror?!?!?!?!
Fler kusiner?
KRamis Hanna

Ior utan R sa...

precis vad jag fundera? kram

Anonym sa...

Blev lika förvånad som de andra här... Har du en bror? :)

Kommer ni någo till Pargasien på semestern? h. Tanja

Petra sa...

:D Jupp, jag har faktiskt en bror! Nånstans i helsingforstrakten bor han.. Vet dock inte vad han heter eller hur gammal han e men en bror har jag iaf! Från pappas sida. Men den här brodern jag skriver om är Sami Ehres. Vi lekte med varann när vi va små och åkte till Lievestuore (i Jyväsklylä) till hans morfars stuga varje sommar. Så sen dess har vi kallat varandra för syskon! ;)

Tanja: Vi kommer nog att landa i ÖPargasien nåt jo! Vi måste försöka fixa till en träff va?!

Anonym sa...

Absolut måste vi träffas om ni kommer! :)

h. Tanja