tisdag 14 juli 2009

Tjolahopp!

Härrijestanes ändå! Jag fattar int vart tiden bara springer iväg nu jag... En "liten grabb" som int va så stor blir mitt i allt jätte stor! Näh, fattar ingenting jag. För de e ju bara så att barnen blir äldre, inte vi föräldrar! (håll med mig nu, snälla!)

Vi är så gott som i mitten på juli, redan! Kan ni fatta!? RockOff en snart här och holmen bara svämmar över med folk! Jag tycker de e skitkul fastän jag inte behöver sätta min fot på området. De gynnar ju liksom hela stan! Visst har de ju varit "ett och annat" mess i tidningarna: sumpa rockoff, rockoff suger och vice versa men jag förstår båda parter, dvs grannarna som klagar och dom som ordnar och vill gå på RF. Inte fan sku jag heller villa vakna upp en morgon att nån står utanför och spyr + pissar i min trädgård, eller ligger på terrassen och sover.. Men sen får man ju se lite på att de e bara ett faktum som gynnar de hela stan! Alla butiker har definitivt bättre omsättning, dom kan inte påstå annat för då vet jag inte. Men sen kan jag ge Dennis en eloge för att han verkligen orkar ta den här striden med Mariehamns stad och alla andra som gör de jobbigt för han!! Tänk om han nästa år säger att nu är de slut, jag tänker inte ordna RF flera år?! Kanske vi har ett år utan RF så folket kan känna av hur de är med nån procent mindre köpande turister? Jag kan nästan sätta mitt huvud i pant på att de kommer att märkas, nånstans! För ibland måste man tänka längre än va näsan e lång!

Nu får jag leka!! :D Chef i 2 veckor! Som jag har sagt tidigare och jag säger de igen, jag älskar att ha dom här arbetstiderna!!!!

Nu ska jag gå och veva ihop potatismosen, och J lagar korvsås! MUMMA!!

Puss på mun och nyp på stjärten!!

1 kommentar:

Marie sa...

E de Jhonny eller Julia som lagar korvsås??? =) När ska du titta över å se hur jag bor då? Å dricka lite vin på samma gång??