fredag 31 juli 2009

Sympati, va e de????

Va ju till Bettans för att ta resten av grejerna som int gick åt (!!!!!????) och få mina pengar. Tappa hakan (igen) då jag fick se hur mkt hon la i handen på mig; 160€ för en vecka! Inte illa pissat med kroko pitt i motvind hörni! ;) Så nu ska jag vid tillfälle gräva efter lite mera som jag kan sälja där! De va ju kul ju. Så nu ska jag köpa en kickboard åt Julle så hon får träna på balansen innan hon lär sig cykla utan stödhjul. Inbillar mig att de ska va lite lättare efter lite sparkande... :) Ska till norrtälje över dagen på söndag för att köpa lite krejor så tänkte passa på att kolla på Rusta vad dom har där. (Tyckte mig se nåt liknande där senast....)

Ikväll har vi varit till Dinos och ätit god middag. Måste ju lyxa till vardagen lite ibland! Visst? Gott va de och mätt så in i norden blev man, men måsta ju ta lite glass till efterrätt iaf, även om 3 bollar kostar över 6 buck! DYYYRT!!!!

Å snart blir de lite filmtittande.. En fransk film.. Hmmm. Vet int om jag riktigt gillar språket för jag fattar ju inget av vad dom säger och måste läsa texten. De e ju bara jobbigt! Ja härrigud vilka i-lands problem man kan ha va... Va tusan hette filmen nu då??? Frontiers va de ja.. Thriller/skräckis ska de va. Jaja, de blir nog bra de! :D

Träffade på en dam idag på jobbet som hade råkat ut för en inte så kul olycka. Hade blivit plejad ner i diket av en bil för ca 1 mån sen.. Bilisten hade åkt ner i diket, upp igen och smet från platsen. Jävla idioter!!! De kunde ha gått riktigt illa för de hade varit en massa stora stenar precis där hon föll, av cykeln.. Men de som jag tycker e från pipsvängen draget är ju ens arbetsplats då liknande saker händer. VARFÖR e de de enda man tänker på som chef/arbetskollega: "när kommer du tillbaka?", "Hur har du tänkt att du ska hinna med allt innan?" Jag menar hallå!? Kan nån nångång tänka hur jävla illa de kunde ha gått?! Hamnat i rullstol och blivit förlamad eller ännu värre, dött av slaget i huvudet?! Ingen frågar hur man mår eller nåt, utan bara undrar när man ska komma tillbaka på jobb etc. Samma sak e de ju på somliga ställen när man ringer och sjukanmäler sig, dom kommer ju tammefan nästan genom linjerna för att man nångång e sjuk!! De här e nåt jag kan bli rabiat på! Va fan, man e bara människa, man blir sjuk nångång. Annan sak e de om man kontinuerligt e sjukskriven för ett och annat att de blir lite arga samtal osv.. Har inte människor nån sorts sympati för andra medmänniskor????????? Se nu, nu blir jag helt knäpp bara av att skriva de här... Bäst att inte skriva om de mera, tack...

Och nu väntar jag bara på att bebbo ska "ploppa ut".. Se så, sätt fart på nu!! :)

Tacki tack för mig! Puss

6 kommentarer:

mamaMill sa...

Är du gravid?! :p

Marie sa...

Hur ha du fått din blogg så fin? gick på sidan men jag vet inte hur jag får det till min blogg? Puss

mamaMill sa...

Jag har försökt samma sak, men blev galen på den sidan :S

Petra sa...

hahaa! näe, de e DIN bebbo jag väntar på att ska komma ut i stora vääärlden! ;)

Marie: jag gick in och klicka lite här och där tills jag hitta Blogger grejer.. men de tog en stund och kan int säga så här hur utan att visa... :S

Petra sa...

Marie: men nu hoksa jag att om du klickar uppe i vänstra hörnet där de står blogger templates så kommer du troligen in på den sidan där du kan göra om din blogg.. lycka till! :)

Marie sa...

ja jag får det fan inte att funka.. kopierade in det man skulle, men hela bloggen blev ju sne.. hinner inte heller göra mer nu. Men jag ville ha en bakgrund från twitter, men man måste skriva in sitt twitter namn å lösenord, men hittar ingenstans där man ska registrera sig eller va det nu heter, aå hur får jag ett sånt konto??? puss