söndag 16 november 2008

Dessa eviga sööööndaaaagaaaarrrrr......

Jag tycker inte om söndagar jag.. Man e slö, antingen för att man har varit ut på galej på natten eller så för att mini-me e hemma å väcker en tidigt på morgon då man helst sku villa sova bara liiiite längre. Och så vet man att det är arbetsdag dagen efter.. Då kommer de ju en ännu värre dag: MÅNDAG! Kan de int va nästa år så man sku kunna ha lite semester.....?? *Gäsp*

Julia sitter å lyssnar på Mora träsk.. Eller sku göra det iaf men hon sysslar nog på med allt annat däremellan. =) Nu kommer det femfinger klappen för hela pengen.

Igår va vi faktiskt hela gänger till godby mässan. Vet inte om de va värt det direkt men fick ju se lite folk iaf. Julia fick en ballong och en julkalender. Jag köpte honung med eucalyptus & mynta. Mumma, man fick smaka på den. Den e säkert bra nu när de börjar va förkylningstider att lägga i bara varmt vatten eller också i tee.

Gubben min har varit duktig å fixat på Maries (snart Kickis) bil. Dörrstopparen och fönsterhissen blev gjort nu. De blev för kallt att göra resten så de fick bli till en annan dag. Duktig gubbe man har! ;)

Igår prata Julia och jag med mummi & Ida via skype. Dom ska väl komma hit över julen! De ska bli skoj att känna att man har en riktig jul här hemma hos OSS! Å de e nog viktigt för Julia oxå! Hade faktiskt tänkt ha en riktig julgran också! Alex: Ska farfar såga ner nåt i år så tar vi gärna emot en! :) Jag lär ju tappa trådarna när de finns barr överallt eller så leker kissorna med glittret. Har nån ngt bra tips för hur man ska få en riktig julgran att hålla barren så länge som möjligt?? Vore tacksam!

Nej nu tror jag att vi ska ta en lite målarstund med Julia.

3 kommentarer:

Ior utan R sa...

jag har fått höra att de första 4-7dagarna så akall de alltid vara massor av vatten åt den... sa en kund. vi skall oxå vara här hemma i jul, både jag å syster. å jag har ihandlat toppstjärnan till granen idag! =) hihih.. ser framemot julen, massor...

Petra sa...

Jo! Det ska bli mysigt! Jag hoppas på att det finns de vi kallar för snö på marken då! Tack för tipset!! Puzz

Diana sa...

Hej på dig du =)

Du skall ha ganska mkt socker i vattnet.
/Kram