måndag 10 november 2008

Vin & matmässa

Vad roligt det va igår! Massor med viner och goda småbitar mat fick man smaka på.. Man såg ju lagom viktig ut med sitt vinglas i handen när man gick omkring där! :) Gick dock igenom det ganska fort fastän det fanns mkt att se på. Johnny & Kalle skulle nog ha trivats bra där, en STOR whiskeybar hade dom, egentligen 2 som dom hade alla tänkbara sorter.. Ni sku ha varit där! Kanske man kan åka ett gäng nästa år, för det var absolut värt resan fast man va ju trötter på kvällen...


Vi hade gått igenom allt å fått lite mat i oss så bestämde vi oss för att åka till Arninge för att shoppa lite.. Hih! Heaven!! Hitta Skopunkten och H&M så det blev ett par stövlar men på H&M hitta jag absolut ingenting!! Konstigt va??!! De va bara en massa konstiga kreationer som inte jag gillar, med spets å grejer.. Tycka inte om sånt jag. Ni som känner mig vet att de ska va stilrent som man kan kombinera hur-som-helst.


Sen va jag vi in till en butik som heter Cervera. Oh my lord va där fanns snygga grejer! Allt från keramik till lampor av dess olika slag! Hitta ett vitrinskåp som hade en massa statyer av dansk design som va alla stjärntecken! Guuuud va dom va snygga! Tänk om man kunde få en sån av tomten!? Kanske jag ska skriva en önskelista.. Lägger upp en bild så får ni se va jag menar!


Klockan va dags för färden mot grisslehamn och väl ombord gick vi upp för att äta viltbord, igen. :) Hade ju ätit det bara för 2 veckor sen men de va lika gott ändå! Vi tog mat åt oss allihopa och bara en halv timme efter avgång börjar dom plocka bort all mat! Döm till vår förvåning! Man blev måttligt stressad när dom höll på där. Ingen kom ens å fråga om vi hade tagit tillräckligt med mat eller om vi ville ha kaffe till efterrätt.. Dålig service!! Här kommer lite bilder då.


Kramiz












2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, jag ser att gurkan fått "vilt-tema" den med!! =)
Cervera är guld!Den butiken finns i örebro också, så det är bara att komma hänna och shoppa loss när du rånat banken! ;O)
Kramis H, i väntans låååånga tider

Anonym sa...

Oj vad det var kul att fara på mässa... låt oss fara igen... eller så far vi bara och shoppar :)