fredag 9 januari 2009

Alltså hallååå...

Ibland undrar jag om jag ens ska försöka baka.. :) Va så jäkla sugen på kladdkaka och har ju då fått en fin bok med en massa kladdkaksrecept och tänkte slå på stort efter maten. Jo, men äggen jag hade va nog inte riktigt okej iaf tror jag.. Hmpf! Äh, vi provar iaf! (har ju aldrig gjort en kladdis så vet ju inte hur smeten ska se ut heller) Men de blev ju inte riktigt som jag hade velat. Smaka sådär men inte åt jag upp allt heller.. Så nu bad jag snällt Io efter hennes recept a´la Malin för den va ju godis!! Så imorn kanske man äter upp en kladdis.. :)

Annars har de inte hänt såå mkt sen sist. E jävligt nyfiken på att fara och titta på huset!! Vill ha, måst få. Vill ha, blir jag utan?? De e ju den där kostnadsfrågan på vattenröret och sen banken.. Vi får se va de blir!

Gubben har ena foten i graven so to speak. Dunderförkyld!! Har säkert fått de där elaka viruset som går nu. Jag vill inte ha den!! Men kommer den så kommer den, lite svårt att undvika bobborna då man bor under samma tak.. Heh!

Ska jobba imorn och efter idag så sku jag mer än gärna ha lite ledigt. Hållt på som en dåre! Fredag och mkt folk.. Både Krista och Karina kände sig krassliga och jag känner att jag ha nåt i kroppen som vill ut och har svettats som en tok då jag har hållit på med frukt & grönt idag. Å då dom där jubelidioterna på kesko/transmar packar häckarna som om man vore 2 meter lång och världens starkaste kvinna/man så sätter dom apelsinlåda högst upp så jag säkert bryter ryggen i 2 delar! En låda väger ju då endast 15-18 kg så ska man få ner den från en ca 1.80 höjd... Morr säger jag!! Inte vidare kul! Och då undrar man ju varför inte firman har så att man sku få gå hos en massör typ 2 ggr/mån för att undvika/underlätta ha ont i axlarna, men de e ju bara jag som tänker så.

De blev visst en hel del iaf fast jag sku bara skriva lite, men då man börjar kan man hålla på ett bra tag till. :)

Simma lugnt! Puss hej!

2 kommentarer:

Ior utan R sa...

jaha var de till mej piken var? =) hihi...jag fatta nog inte då jag läste heller... puckad eller.. hoppas du får ordning på kakan imorn... =)

Anonym sa...

Jag har också bakat kladdkaka idag! Fast en glutenfri variant men den blev god. MUMS! "Tyvärr" tycker tösen att det är gott också så jag måste dela med mig. :D

Hoppas ni har det bra!

Tanja