måndag 19 januari 2009

Upp och ner

känner jag mig. Upp för att vi har varit och tittat på ett hus jag trodde sku se ut som mormors stuga men när man väl kom in i de så va de ju helt loveliii!! Man märkte att gubben i huset hade tagit bra hand om de och pynjat på som bara den! För utifrån ser de nog int så vidare fint ut. Men stooor tomt, bakgården e en park, dagis och skola precis i närheten som sku va perfekt i framtiden för Julia blir ju bara större. Planlösningen va jätte bra! Kunde nog ha tagit nycklarna nu med det samma... ÅÅÅÅHHHH! Va ska man göra nu då? Skuldsätta sig upp till öronen och gifta sig med banken?? Jag sku ju aldrig gifta mig sa jag juh....... :) Men istället för att betala hyra på ett hus (vilket vi gör nu) sku man ju hellre betala amortering på sitt eget lån.

Ner känner jag mig för att en kille jag känner har mist sin älskling, hon gick vidare till änglarna. Hoppas du har de lugnt och fint där uppe, och titta till "B" ibland så han inte behöver känna sig helt ensam. Krama om honom och viska vackra ord i hans öra, han hör dig nog.

Jag kommer ju int att kunna sova nu.. Tänker ju bara på huset! Så gammalt och i så fint skick! Varför kan man inte bara jobba på ett framgångsrikt ställe eller vunnit på lotto, eller nåt motsvarande!!?? Näe, man ska måsta fara via banken.... Jag blir ju touko!!!!

Imorn blir de kurs för hela pengen, igen. Nordea har en kurs i kortsäkerthet bla bla blaaaa som jag säkert redan vet om eftersom vi hade de nyligen med Andelsbanken. Men men, börjar först 11.30 och kursen håller på mellan 9-11 och jag får ju betalt för de så.. Inte helt fel! Så med detta, ta nu hand om varandra. Ring ett samtal till någon du kanske inte har pratat med på ett tag, bara för att säga hej. Bara de kan göra massor!

Kramar på er som läser!

1 kommentar:

Marie sa...

men guud va kul om ni hittat ett hus! Ja det där med lån e ju inge skoj, men som du säger, hellre betala av till sig själv, absolut! Å sen få känna att man bor i SITT EGET hus e ju guld värt, mer än bara hyra å måsta ringa gubben så fort det e nå, å sen ska han ha tid osv.... Hoppas ni hittar erat slott.
puss