lördag 3 januari 2009

Kallt e de..

men ut vill jag.. På krogen alltså.. har ju liksom liite svårt att bestämma mig hur man ska göra..... Hmpf! I och för sig så tänkte jag inte dricka utan ta bilen och då e de ju betydligt lättare och snabbare att ta sig hem än att vänta i nån jäkla taxikö. Kanske, kanske inte.. Vem vet?!

Gubben sitter och dricker nalle så de blir väl åtminstone dinos ikväll och lyssna på de åländska bandet som spelar. Jonas sa iaf att dom va riktigt bra, jätte bra. :) Så kanske kanske.

Förutom min beslutsångest så har vi varit på stan, steg upp tidigt än va man egentligen behövde så man hann ner före alla andra dårar sku ditt och kolla in rean! Men de finns ju inget att hitta här??!! E de nåt dom rear ut så e de gamla trasor från 3 år tillbaka dom int har blivit av med, och vem fan sku villa sätta de på sig. Zic-Zac går jag inte ens in till för med rean på så e de fortfarande dyrt! Smaken e som baken, visst. Men jag kan inte å vägrar spendera flera € på ett linne som de står Filippa K på och kostar över 50 buck. (Bara som ett exempel) Så e de bara! Köpte lite hårprodukter av Io, tacki tack för du vet vad! Kan ju inte skriva de här då alla läser.. Hihi! Sen blev de int så mkt mer.. Eller jo; en hel mascara! Jeeeeij!

Nåja.. Ska fortsätta ha beslutsångest en liten stund till.

Hejs svejs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja! Det här har inget i övrigt med din blogg att göra, men jag såg att du skrev en kommentar i busfias blogg, så jag gick in på din å spanade lite.

Å jag blev lite smått fundersam på om du e den åländska kvinnliga motsvarigheten till mig eller nåt sånt... För jag heter Peter, är född i skyttens stjärntecken och är 31 år. Fast där kanske likheterna slutar?

Men ändå, lite kul e de ju i alla fall :)

Det var bara den jag ville säga, take care!

/TLG

Anonym sa...

yo knuss!
God fortsättning på det nya året!
Då ska jag inte berätta om rean i Sverige..Där kan man snacka om rea!Det tråkiga är att allt man köpte innan jul i klädväg och julklappar nu är prissänkt. Nåja, man får lära sig till nästa år.
Igår natt skrek Moa tills jag kom på att jag skulle lura henne att vi skulle ut och åka bil. Tog på henne overallen, mössa och tjocka strumpor, och lade henne i bilstolen. Hon tystnade och blev nog rätt så förvånad. Sen gick jag några varv i lägenheten m henne och bilstolen, lade mig i sängen och drog i en rem på stolen som gjorde att den gungade fram och tillbaka. HON SOMNADE! Lycklig lade jag mig ner för att sova..trodde jag. Hennes skrik mitt i natten hade nog väckt tankarna, som tog det abrupta uppvaknade som ett tillfälle till HÖGLJUDD sex. Suck. Så jag kunde inte sova i alla fall, fick ju ligga och lyssna på hennes stönanden ett tag sen...=(
Blev det utgång igår?
Kram H

Petra sa...

Hej knusse! Ojdå.. Att lyssna på nån som sullar runt i sängen e ingen höjdare!! De e nästan som om man sku villa gå å banka på dörren och säga att dom kan ta de lite tystare... Jo, de blev utgång igår men de va inget vidare. Lite folk och hade i alla fall inte rätt humör. Men men.. Nu har de kommit massor massor med snö! Härligt! Blir en promenad senare. Kramiz

TLG: De va ju nästan lite "kusligt".. :) Men häftigt! Ha de bra du med där du är!