söndag 21 december 2008

Det var en gång

en viss Petra Valkeapää som nångång sa att de inte sku köpas så mkt julklappar, fast det har de inte blivit heller.. Men av nån anledning så har jag skåpet fullt med julklappar?! De hände en grej... :)

*Asgarv* Hade då släpat fram alla klappar som skulle paketeras och började ta fram papper och snören och sen letade jag efter tejpen... Hmm.. Jag såg den för ett tag sen.. Vart kan den ha tagit vägen?? Hittar den ingenstans. Äh! Jag tar de här vita som råkade stå tillgängligt.. (Visade sig sen att de va Johnnys eltejp jag hade snott, ojdå!) Ja men nöden har ju ingen lag, eller hur? Måsta ju få fast pappret... Ju...! Hahaa! Lite roligt va de att tejpa med de. Nåja, de blev ju inpaketerat åtminstone! Huvudsaken tycker jag, sen e de väl skit samma om de e vanligt tejp, målartejp eller eltejp. ;)

Har varit duktig och varit med min chef till vår arbetsplats för att göra i ordning delikatesskorgarna jag lovade fixa ihop. Fina blev dom och stolt över dom e jag! Nästan så jag sku kunna tagit bild av dom! Blev mkt bättre än förra årets. Men jag tycker de e så kul att göra dom och ännu roligare e de förstås om de är nån som köper dom så man slipper riva upp och sätta tillbaka på hyllorna. Men förra året blev alla sålda! 5 st va de då och lika många det här året; 4 med massa plock. Kaffe, pepparkakor, mandel, russin, choklad osv och så en med ost så man kan gör en ostbricka av de. 3 dagar på oss att få dom sålda!

Nu ska jag nog ta kväll.. Mamma och Ida kommer imorn och på tisdag kommer Hanna, Robert & Moa. Åh, då får jag åtminstone dofta på bebis! Fick ju inte göra de senast jag skrev jag skulle göra de. Johnnys kusins bebis prata jag om då, men de blev aldrig av.. :( Men jag ska snusa på hennes huvud och ta in lite av ungdomskällan!

Over and out! Pusssssssssssssssssssssssssssssssssss

Inga kommentarer: