tisdag 23 december 2008

Karjalanpaisti (karelskstek för icke finnar)

doftar de här hemma! Mmmm! Gott, gottigottgott! Och den ska puttra på i ugnen många timmar ännu, stänger väl av ugnen sen när jag har stigit upp imorn då jag ska fara på jobb. Har faktiskt hjälpt till att fixa den de här året.. Int så mkt men ändå! :) Skurit lite kött i mindre bitar och sånt.

Började jobba först 11.30 och fy tusiken va jag va trögstartad!!!! :/ Gaaah! Kom int alls igång och nu e jag helt slut! Börjar nog hellre tidigt på morgonen och har energi så gott som hela dagen istället för att sova länge och sen fara på jobb mitt i allt. Då sover jag hellre och har helt ledig dag!

Ikväll (bara Julia har somnat) ska vi sätta alla paketen under granen, så har hon att fundera när hon vaknar. Förklarade åt henne att tomten har små tomtenissar som tittar bakom fönstren om barnen e snälla. Och att tomten kommer genom skorstenen med sin säck. Ni skulle ha sett hennes min!! Hon undrade hur han kunde komma ner där med säcken och allt. Så här blev hennes förklaring: "Först släpper tomten ner säcken, dums säger de. Sen kommer han själv ner, dums säger de. Och sen har vi alla julklappar under granen!" Men tänk om tomten kommer när du sover då? "Då blir jag rädd!" Varför de? "Jo. för då skrämmer han mig!" Oj oj dom här små såna funderingar dom har! :) Så nu väntar hon bara att de ska bli joulu!

Jag sku kunna gå till sängs nu.. int ännu, men snart mina vänner!

Inga kommentarer: