måndag 22 december 2008

Nu e julgranen

fin och står i hörnet.. Julia & Ida har hjälpts åt att klä den och mamsen hade köpt en jätte fin stjärna som Johnny satt i toppen! Loveliiii!! Den (granen) e lite knasig modell bara och för att vi sku få den att stå ordentligt i foten så den ska kunna få vatten hamna Johnny såga ner dom finaste grenarna nertill så nu ser den helt knasig ut... :( Nå, kanske jag överlever!!

Jag vet varken ut eller in, vem som säger vad och menar man de man säger eller e de bara tillfälligt? Så många frågor, åsikter, kommentarer och jag blir helt jävla snurrig i bollen av allt.. Så de liknar ingenting.. Nåja, de tar sig väl.. Vad vet jag!? Men varför ska jag måsta bry mig, egentligen??

De har varit full rulle på arbetet med 2 nya tomtar som hjälper oss idag och imorn. Dom va riktigt duktiga så de va bra, förutom att dom ska bestämma när dom ska gå på kaffe osv.. De går ju liksom inte då va. :) Men de gick bra ändå och tusans tusan som vi har sålt skinkor idag! Några kvar har vi, tror jag. Imorn lär de va ännu mera kaotiskt då alla ska handla de sista i matväg. Idag kan jag tänka mig att man mest har jagat julklappar ifall man inte hade dom klara och senast imorn handlar man maten.. Ja! Tycker de e kul när de händer saker och dagen går ju så mkt fortare!

Nu läser Julia saga åt Ida.. ;) De e konstig text där, men de låter nog bra! Gullunge!! Hon blev helt ifrån sig när Ida hade kommit hit.

Nu ska jag inte skriva nåt mer för idag.. Puss puss puss puss och en kram

4 kommentarer:

Ior utan R sa...

känner igen de där med julklapparna, vi skulle heller inte ha nå mycke, men ändå e de en massa! =)

å imorn skall vi klä granen, eller jag då! =) de e höjdpunkten på julen de! =)

Anonym sa...

vi har också granen äntligen inne. Nu känns det mera som om julen faktiskt är på väg. :) Kommer ni till fastlandet också?

Anonym sa...

Ja, jag glömde skriva under min kommentar. :) Det var alltså jag, Tanja, som skrev den förra kommentaren. :)

Petra sa...

näe, vi blir bara hemma de här året slut.. så vi kommer först nästa år ditåt! :)