tisdag 2 december 2008

Alltså haaaalllååååå...

Jag tycker att jag e dålig på att uppdatera min blogg men jag ligger nog i le... Vill läsa... Juh! ;)

Här sitter man och har gubben nöjd för att man faktiskt inte har så mkt julpynt som han kanske trodde. ;) Varför ska man ha så mkt för? Näe, lagom e bäst! Till på de så kommer vi då som sagt att få en julgran (redan den här helgen) å bara den i sig e ju ett stort pynt så sen räcker de för mig.. Gulle håller nog ganska bra me där oxå! Men rekommendationer hur den ska hålla ända fram till jul?? Ställa den ute i en hink med vatten och ta in den efter 1 vecka eller liknande?? Anyone?? Mkt vatten fick jag tips om tidigare, men jag trodde vi sku få den typ 1 vecka före jul men nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.. Ber publiken om hjälp. Annars får jag ta 50-50 och ringa en vän... Hahaaaaa!! Roliga lilla jag! :)

Imorn börjar jag först 11, d ska bli skönt med lite sovmorgon! Va å fixa min ena tumme då nageln sprätta tidigare idag när jag for iväg på lunch. Sku öppna ytterdörren så då poing sa de bara å sen kom de mindre fina ord ur min mun! Ont gjorde de oxå! :( Men nu e jag fin igen! Happy, happy. Joy, joy!

Näe mina små troll.. Nu ska jag på date med John-Blund och få sväva på hans rosa moln! (Tror att dom e rosa iaf...)

Good night, sleep tight. Don´t let the bedbugs bite!

2 kommentarer:

Anonym sa...

yo cuz!
Härligt med lite julpynt, julgranen lär väl stå sig ett tag, kanske smart att ha den lite kyligare och i vatten? Inte vet jag, tänder är min grej, inte granar.=)
Här händer det saker, idag ska vi på byggmöte, och efter det börjar de med grunden, v.4 kommer huset, och inflyttning i maj. 1 april ska vi vara ute ur lägenheten..puh. 1 månad där som vi får leva som hemlösa, men det ska nog ordna sig. Om inte annat så kommer jag till Åland en sväng m Moa, det har pappa lovat att jag får! =))
Robert får väl sova på jobbet, haha!
Det är faktiskt riktigt kul att sitta och planera all inredning fr början...man blir fartblind, drömmer sig bort, landar när man räknar ut extrakostnaderna, byter ut vissa saker och tar bort andra, och tycker ändå det blir bra!
Bla ville vi ha en vinkyl i köket, men insåg att vi hinner aldrig få ihop nåt förråd m vin då vi alltid dricker upp dem när vi handlat dem, och såååå viktigt var det inte heller när priset på en vinkyl var 23 000 sek...haha!
Men man kan ju drömma lite, eller hur?!
Vågar knappt nämna att Moa bara vaknade 1 ggr inatt,är detta vändningen, eller bara rena turen för min del?! =)
Ska ta och bestämma när vi kommer hem till kobben också, ska du få snusa på bebis igen!=))
Ha det gött!
Kram Hanna m la familia

Ior utan R sa...

tycker åsså att alla e dåliga på uppdatera! =( men man blir ju bara gladare sen när man väl får nåt att läsa! =)